Faceți o incursiune mai profundă în una dintre cele mai populare game produse vreodată de celebrul producător american.
Harley-Davidson s-a impus ca o parte majoră a culturii americane în ultimii 120 de ani, de la înființarea sa în 1903. Deși compania a produs sute de modele diferite de-a lungul anilor, există o anumită familie de motociclete care s-a bucurat de o longevitate impresionantă de 26 de ani în secolul XXI și continuă să se bucure de o mare popularitate în rândul motocicliștilor din toate categoriile sociale până în prezent. Este vorba, desigur, de familia Dyna.
Dyna a fost introdusă pentru prima dată în 1991, succedând seriei FXR sub numele de FXDB Sturgis, și și-a făcut debutul oficial în semn de omagiu pentru cea de-a 50-a aniversare a raliului de motociclete iconic din Dakota de Sud. Prescurtarea de la “dinamic”, seria Dyna a avut un șasiu proiectat să fie mai rigid și mai puternic pentru a gestiona noul motor Evolution mai bine decât predecesorii săi. Până în 1995, familia Dyna a înlocuit complet seria FXR și va continua să fie o forță formidabilă pentru motocicliștii care doresc să personalizeze, să accelereze și să îmbunătățească calitatea motocicletelor lor. Ușor de recunoscut datorită suspensiei spate cu două amortizoare expuse, Harley-Davidson a produs o gamă largă de modele folosind această platformă timp de un sfert de secol înainte de încheierea acestui capitol în 2017 . Așadar, să aruncăm o privire mai atentă asupra unora dintre cele mai populare modele Dyna, care rămân apreciate până în prezent și care inspiră, de asemenea, unele dintre modelele moderne de cruiser ale Harley.
NOTĂ: Studiul de piață al Harley-Davidson a arătat că mulți clienți doreau performanțe peste cele oferite de gama sa actuală de motoare Milwaukee-Eight. Prin trecerea la clasa sa Softail, piloții au beneficiat de niveluri mai ridicate de performanță și stabilitate, cu motoarele montate pe cauciuc și prevăzute cu contragreutăți duble.
Harley-Davidson Dyna Street Bob
În 2006, când Harley-Davidson a introdus pe piață modelul Dyna Street Bob , acesta a devenit unul dintre cele mai durabile cruiser ale mărcii de până acum. Desigur, succesul lui Street Bob nu poate fi atribuit doar norocului. Motocicleta combină dimensiunea, confortul, stilul și atitudinea unei motociclete de mărime medie cu manevrabilitatea și pilotabilitatea clasei sportster mai mici. Cu alte cuvinte, Dyna Street Bob oferă echilibrul perfect între sportivitate, confort și stil.
Dyna Street Bob acoperă toate bazele ca standard. Cu toate acestea, datorită designului său simplu, ea oferă o pânză albă ideală pentru personalizarea personală. Pentru cei care doresc să transforme această motocicletă într-o motocicletă de stradă de înaltă performanță, există o mulțime de modalități de a îmbunătăți suspensia, frânele, evacuarea, precum și motorul pentru a face această motocicletă deja agilă și mai rapidă.
Dar același lucru se poate spune și despre cei care doresc să adopte o abordare mai relaxată. Mini ghidonul de maimuță al Street Bob este deja o atingere plăcută, dar confortul poate fi cu adevărat amplificat cu un kit de conversie a comenzilor avansate, un scaun mai confortabil și chiar un al doilea scaun, astfel încât și pasagerul să se poată bucura de plimbare.
Chiar dacă Harley a oprit producția Dyna Street Bob în 2017, motocicletele rămân un pilon important al gamei mărcii de la trecerea la familia Softail, schimbând cele două amortizoare spate expuse cu un monoamortizoare reglabil ascuns sub apărătoarea de noroi spate. Actualizarea la motorul Milwaukee-Eight 114 este, de asemenea, un plus binevenit.
- Specificații – Detalii
 - Motor – Twin Cam 103
 - Puterea motorului – 77,5 cai putere și 94 lb-ft de cuplu
 - Transmisie – 6 trepte
 - Consum de combustibil – 39 MPG (aprox. 6,0 litri la 100 de kilometri)
 
Tip: În timp ce un nou Harley-Davidson Street Bob 114 2023 are un preț de pornire de 1.7500 €, un Dyna Street Bob folosit este mult mai accesibil, cu unele listări sub 13.000 €!
Harley-Davidson Dyna Fat Bob
Ca și fratele său Street Bob, Dyna Fat Bob este un alt exemplu de cruiser de dimensiuni medii care continuă tradiția motocicletelor în stil bobber. În timp ce Street Bob favorizează un design mai simplificat, Fat Bob își face un nume aducând mai multă forță și atitudine în familia Dyna. Dacă clasa Dyna ar fi un club de noapte, puteți fi siguri că această motocicletă ar fi portarul.
Încă bazată pe același șasiu Dyna, Fat Bob aduce cu siguranță un pic mai multă energie de “băiat rău” în mix. Cu comenzile sale avansate, farurile duble și anvelopele groase caracteristice care devorează crăpăturile și denivelările de pe drum la micul dejun, Fat Bob nu se poate abține să nu fie în centrul atenției. Încă de la apariția sa în 2007, Dyna Fat Bob a fost propulsată de un motor Twin-Cam de 96 de inch cubi, semn că această motocicletă nu arată doar dură, ci are și puterea să dovedească acest lucru. De asemenea, datorită stilului său robust și setei sale de viteză, Bob Dyna Bob a avut un succes atât de mare în rândul motocicliștilor cărora le place să apese pe accelerație mai mult decât motociclistul obișnuit. Așa că nu ar trebui să fie o surpriză faptul că mulți au transformat (și continuă să transforme până în prezent) această motocicletă pentru a fi mai orientată spre performanță. La prima vedere, Dyna Fat Bob arată ca o bicicletă pe care ai vedea-o sosind la un grătar local sau la un concert. Dar ceea ce i-a surprins pe mulți a fost capacitatea sa de a depăși cu ușurință multe dintre motocicletele sport de fabrică care se laudă constant cu viteza lor. Așa că vă puteți imagina șocul lor când se trezesc mâncând praful unui Harley-Davidson.
Astăzi, Fat Bob continuă această viață dublă de cruiser de înaltă performanță prin trecerea în gama Softail. Ca și Street Bob, și Fat Bob este propulsat de motorul Milwaukee-Eight 114. Așadar, este un semn bun că această motocicletă nu intenționează să renunțe prea curând la nevoia sa de viteză.
- Specificații – Detalii
 - Motor – Twin Cam 103
 - Puterea motorului – 80 cai putere și 95 lb-ft de cuplu
 - Transmisie – 6 trepte
 - Consum de combustibil – 35.4 MPG (aproximativ 6,6 litri la 100 de kilometri)
 
Harley-Davidson Dyna Wide Glide
Doar uitându-te la Harley-Davidson Dyna Wide Glide, îl poți auzi deja pe George Thorogood cântând “Bad to the Bone” în capul tău. Această motocicletă a fost unul dintre cele mai mari omagii aduse de Harley genului iconic chopper, cu designul unui cruiser cu profil redus care, în esență, arată ca un hot rod pe două roți. Dyna Wide Glide este, de asemenea, un exemplu perfect al diversității clasei Dyna, cu motociclete mai axate pe agrement, performanță sau o combinație solidă a ambelor. Dar în cazul modelului Wide Glide, acesta este conceput pentru o plimbare pe îndelete după-amiaza prin oraș, pe drumuri lăturalnice și pe autostradă. Pentru că atunci când ai o șa joasă, comenzi în față și o casteră lungă, tot ce trebuie să faci este să te urci și să te relaxezi, păstrând mâna pe accelerație.
Desigur, cu chopperele de fabrică fiind un gen de motocicletă foarte de nișă, ele nu erau pentru toată lumea. În cele mai multe cazuri, piloții preferau să se uite la ea și să se bucure de ea, decât să fie nevoiți să o dețină. Pentru că, spre deosebire de Dyna Street Bob și Fat Bob, manevrabilitatea lui Wide Glide avea propria curbă de învățare cu care mulți piloți noi aveau nevoie să se obișnuiască.
În timp ce chopperele de fabrică precum Dyna Wide Glide vin și pleacă, au deschis ușa succesorului său, Harley-Davidson Breakout. Urmându-i pașii ca un cruiser puternic cu un aspect atrăgător, Breakout a ieșit la pensie în 2022 cu motorul său Milkwaukee-Eight 117 mai mare și mai bun. Este încă o motocicletă demnă de admirat. Doar că, în zilele noastre, de fiecare dată când apare una, este vorba de un pic mai multă invidie.
- Specificații – Detalii
 - Motor – Twin-Cam 103
 - Puterea motorului – 80 de cai putere și 95 lb-ft de cuplu
 - Transmisie – 6 trepte
 - Consum de combustibil – 42 mpg (aprox. 5,6 litri la 100 de kilometri)
 
Harley-Davidson Dyna Low Rider
Când vine vorba de modele care întruchipează versatilitatea, Dyna Low Rider este motocicleta care vine în minte. Ca și fratele său Street Bob, Dyna Low Rider a fost un alt exemplu de cruiser bine echilibrat care oferea mult potențial. Cu un design simplu, această motocicletă avea tot ce-i trebuia pentru a prospera în orice mediu de pilotaj. Avea o manevrabilitate optimă pentru a face față chiar și celor mai strânse curbe din oraș. Avea dimensiunea și greutatea necesare pentru a face față orelor de condus non-stop, pe și în afara autostrăzii. A adus, de asemenea, o atitudine relaxată pentru a se relaxa pe drumurile lungi de țară și a se bucura de peisaj.
În timp ce Low Rider a adoptat un aspect mai tradițional de cruiser, se prezintă, de asemenea, ca o pânză albă pentru personalizarea personală. Unii ar împinge natura sa de cruiser și mai departe, adăugând genți de șa, comenzi avansate și un scaun mai confortabil pentru călătoriile lungi. Dar alții ar merge în direcția opusă și l-ar transforma într-un cruiser de înaltă performanță prin modernizarea motorului Twin-Cam de 96 de inci cubi pentru a produce mai mulți cai putere și cuplu. Așa că nu ar trebui să surprindă pe nimeni faptul că acest tip de gândire a dus la eventuala producție a Low Rider S, unul dintre cele mai puternice modele din gama actuală Harley.
- Specificații – Detalii
 - Motor – Twin-Cam 103
 - Puterea motorului – 77 de cai putere și 92.2 lb-ft de cuplu
 - Transmisie – 6 trepte
 - Consum de combustibil – 42 mpg (aprox. 5,6 litri la 100 km)
 
Harley-Davidson Dyna Switchback
Desigur, nu puteam încheia această trecere în revistă a modelelor Dyna fără a menționa modelul Switchback. Deși a fost produsă doar din 2012 până în 2016, Dyna Switchback a oferit dovezi suplimentare ale capacității gamei Dyna de a reuși în diferite medii de pilotaj. Concepută ca o motocicletă de turism mai ușoară, Dyna Switchback era în esență un Road King mai mic, ceea ce i-a adus porecla de “Road Queen”. A fost, de asemenea, populară printre motocicliștii de sex feminin care doreau să facă turism pe distanțe lungi fără a fi nevoiți să se confrunte cu dimensiunea și greutatea modelelor mai mari de turism Harley. Echipat cu o pereche de genți de șa rigide, podele, comenzi avansate, un parbriz și un motor Twin-Cam 103, Switchback era pregătit și capabil să pornească într-o mare călătorie pe șosea prin țară cu băieții mari.
Deși Switchback s-a bucurat de timpul său scurt alături de celelalte Dynas înainte ca clasa să fie întreruptă în 2017, a reușit să creeze spațiu pentru ca succesorul său, Heritage Classic, să prospere în locul său. Preluând toate capacitățile de turism ale unui model Softail, Heritage Classic este întruchiparea cool-ului de școală veche, oferind capacități de turism pe distanțe lungi fără niciunul dintre volumele suplimentare.
- Specificații – Detalii
 - Motor – Twin Cam 103
 - Puterea motorului – 76,1 cai putere și 92.9 lb-ft de cuplu
 - Transmisie – 6 trepte
 - Consumul de combustibil – 42MPG (aprox. 5,6 litri la 100 de kilometri)
 
	







